counter create hit

مطالب مرتبط:
برای او که از آقازادگی نشانه ای نداشت

برای او که از آقازادگی نشانه ای نداشت

یاسر احمدوند - مدیرعامل خبرگزاری آنا ...

این روزها ژن های خاص سینما را گرفته اند

این روزها ژن های خاص سینما را گرفته اند

به گزارش جهان نیوز، این روزها فیلم سینمایی «شاخ کرگردن » به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن محسنی نسب بر روی پرده سینماها است. محسن محسنی نسب درباره وضعیت اکران این اثر گفت: این فیلم پیش از آغاز سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تنها با ۴ سالن روی پرده رفت که اکثر سا ...

کشور فرانسه برای دیپلماسی فرهنگی خود چقدر هزینه می کند؟

کشور فرانسه برای دیپلماسی فرهنگی خود چقدر هزینه می کند؟

سنای فرانسه بخش هایی از گزارش بودجه سال 2018 مربوط به حوزه فرهنگ ...

برنامه متفاوت احسان علیخانی برای تحویل سال ۹۷

برنامه متفاوت احسان علیخانی برای تحویل سال ۹۷

همدان قدیمی ترین شهر ایران

همدان قدیمی ترین شهر ایران یکی از کلان شهرهای درمنطقه غربی و کوهستانی ایران است.همدان اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران، مادها بوده‌است. با این حال قدیمی‌ترین آثار یافت‌شده از محوطهٔ باستانی هگمتانه و نیز کتیبه‌های گنج‌نا ...

تمدید  مهلت ارسال آثار به جشنواره خاتم

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره خاتم

مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره داستان کوتاه خاتم تا ۱۸ اسفندم ...

بازیگران هملت و دن کیشوت معرفی شدند

بازیگران هملت و دن کیشوت معرفی شدند

کورش سلیمانی، وحید نفر، شیوا خسرومهر، به ناز نادری و کاظم بلوچی در نم ...

پیام چهره های هنری و سیاسی برای درگذشت محمد توکلی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد توکلی، فرزند احمد توکلی (نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی) که سابقه فعالیت در عرصه هنرهای تجسمی را داشت، به‌دلیل نارسایی کبدی درگذشت. او در زمینه طراحی گرافیک فعال بود و به شکل تخصصی در زمینه طراحی لوگو و آرم ...

درخشش انیمیشن ایرانی «گولز» در بازار فیلم برلین

درخشش انیمیشن ایرانی «گولز» در بازار فیلم برلین

انیمیشن سینمایی سه بعدی «شنگول و منگول» که در بازار فیلم بر ...

اهالی سینما در مورد جشنواره فیلم و عکس راه آهن چه گفتند؟

ساعت: 10:00 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1314871 همزمان با دومین دورۀ برگزاری جشنواره فیلم و ...

قهرمانان قرآنی ارج نهاده نمی شوند/ ابهام در انتخاب چهره های قرآنی

ساعت: 10:48 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1314924 شهریار پرهیزکار معتقد است سیستمی که در ...

اعتراض نمایندگان لرستان به سریال «ستارخان»

اعتراض نمایندگان لرستان به سریال «ستارخان»

یول‌پرس: تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، با اعتراض پخش سریال ستارخان، آن را توهین به اقوام «لر» خواندند. در بخشی از نامه آمده است: نمایندگان امضاء کننده خواستار عذرخواهی رسمی صداو سیما بابت این توهین‌ها و برخورد ...

کیانوش عیاری: دکتر قریب را به شهریار ترجیح دادم

کیانوش عیاری: دکتر قریب را به شهریار ترجیح دادم

جام جم آنلاین: کیانوش عیاری، نیازی به معرفی ندارد؛ کارگردانی واقع‌گرا با دغدغه‌هایی بشدت اجتماعی که معضلات خاص زیر پوست جامعه‌ را روایت می‌کند و شخصیت‌های ماجراهایش، آدم‌هایی شبیه به همان‌هایی هستند که در اطرافمان می‌بینیم.عیاری، هم در تلویزیون فعال است و هم ...

نظر طالب زاده درباره فیلم «به وقت شام»

به گزارش مشرق، دهمین قسمت از ویژه برنامه‌ ققنوس، با معرفی محمد باشه آهنگر میهمان گفت‌وگوی بخش اول آغاز شد. محمد باشه آهنگر پس از ساخت و بازی در چند نمایش، با فیلم نیمه‌ گمشده در سال هشتاد و هفت آغاز کرد. آهنگر در ادامه فعالیت‌های خود فیلم‌های ...

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در دفتر آیت الله علوی گرگانی

به گزارش مشرق، مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س)دوشنبه ،  ۳۰بهمن ماه ۹۶ مصادف با دوم جمادی الثانی از ساعت ۷ تا ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در دفتر تهران آیت الله علوی گرگانی برگزار می شود. در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، رییس سازمان بسیج ا ...

از خواننده شدن  با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تا تبدیل ناهنجاری به ارزش در سینمای ایران

از خواننده شدن با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تا تبدیل ناهنجاری به ارزش در سینمای ایران

تهیه کننده سینما گفت: وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود. به گزارش گروه فر ...

پاداش و مجازات الهی واقعی است ؟

کیفر و عذاب الهی واقعیت دارد؟

اخبار جهان گزارش آیت الله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر ذیل آیات 53 تا 56 آیا جان الهی مجازات برای عاملان اشاره کرده است که متن نمی توانید ؟ یگانگی خدا بشر اسلامی se "و به حق است و آنچه مرده است و هر چند و حق ما ممکن است حتی * * * * لو به معنی نفس ظلمت ما رایگان بازخرید گرفته و زندانی پشیمان است شاهد عذاب و تغییر اصول مانند * تنها یک خدا پدر Fi و تعداد که فقط یک خدا وجود دارد که قرآن یک کتاب حقیقت اما یک مسیر مانند * جان است و پشت از خدا بپرسید "(وعده عذاب خدا) ، او می گوید: "نه آقا بخش و.... قطعا حق است و شما نمی توانید از آن جلوگیرى کنید»! و هر کس که ستم کرده، اگر تمامى آنچه روى زمین است در اختیار داشته باشد، (همه را از هول عذاب،) براى نجات خویش مى دهد! و هنگامى که عذاب را ببینند، (پشیمان مى شوند، اما) پشیمانى خود را کتمان مى کنند (مبادا رسواتر شوند)! و در میان آنها، به عدالت داورى مى شود، و ستمى بر آنها نخواهد شد! آگاه باشید آنچه در آسمان ها و زمین است، از آنِ خداست! آگاه باشید وعده خدا حق است، ولى بیشتر آنها نمى دانند. اوست که زنده مى کند و مى میراند، و به سوى او بازگردانده مى شوید». (یونس/ 53 تا 56) در مجازات الهى تردید نکنید در آیات گذشته، سخن از کیفر، مجازات و عذاب مجرمان در این جهان و جهان دیگر بود، آیات مورد بحث نیز، این موضوع را دنبال مى کند. نخست مى فرماید: «مجرمان و مشرکان از روى تعجب و استفهام از تو سؤال مى کنند: آیا این وعده مجازات الهى در این جهان و جهان دیگر حق است»؟ (وَ یَسْتَنْبِئُونَکَ أَ حَقٌّ هُوَ). «حقّ» در اینجا در مقابل «باطل» نیست، بلکه منظور این است: آیا این مجازات و کیفر واقعیت دارد و تحقق مى یابد؟ زیرا «حق» و «تحقق» هر دو از یک ماده اند، البته حق در مقابل باطل، اگر به معنى وسیع کلمه تفسیر شود، شامل هر واقعیت موجود مى گردد، و نقطه مقابل آن معدوم و باطل است. در برابر این سؤال، خداوند به پیامبرش دستور مى دهد: با تأکید هر چه بیشتر «بگو: آرى، به پروردگارم سوگند! این یک واقعیت است و هیچ شک و تردیدى در آن نیست» (قُلْ إی وَ رَبِّی إِنَّهُ لَحَقٌّ). و اگر فکر مى کنید، مى توانید از چنگال مجازات الهى فرار کنید، اشتباه بزرگى کرده اید، زیرا «هرگز شما نمى توانید از آن جلوگیرى کنید، و او را با قدرت خود ناتوان سازید» (وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزینَ). در واقع این جمله با جمله فوق، از قبیل بیان مقتضى و مانع است، در جمله اوّل مى گوید: مجازات مجرمان یک واقعیت است. و در جمله دوم اضافه مى کند: هیچ قدرتى نمى تواند جلو آن را بگیرد، درست مانند آیات 7 و 8 سوره «طور» که مى فرماید: إِنَّ عَذابَ رَبِّکَ لَواقِعٌ * ما لَهُ مِنْ دافِع: «عذاب پروردگارت واقع شدنى است * و هیچ چیز نمى تواند مانع آن شود». تأکیدهایى که در آیه به چشم مى خورد قابل توجه است: از یکسو «سوگند». و از سوى دیگر کلمه «انّ» و «لام تأکید». و از سوى سوم جمله «وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزینَ»، همه اینها تأکید مى کند که: به هنگام ارتکاب جرم هاى سنگین، مجازات الهى حتمى است و تخطّى ناپذیر! سختی های عذاب الهی/ ستمکاران مالک تمام ثروت های زمین هم توان رهایی از عذاب را ندارند در آیه بعد، روى عظمت این مجازات، مخصوصاً در قیامت تکیه کرده مى فرماید: آن چنان عذاب الهى وحشتناک و هول انگیز است که، «اگر هر یک از ستمکاران مالک تمام ثروت هاى روى زمین باشند، حاضرند همه آن را بدهند تا از این کیفر سخت رهایى یابند» (وَ لَوْ أَنَّ لِکُلِّ نَفْس ظَلَمَتْ ما فِی الأَرْضِ لاَفْتَدَتْ بِهِ). آنها حاضرند، بزرگ ترین رشوه اى را که مى توان تصور کرد، براى رهایى از چنگال عذاب الهى بدهند، اما کسى از آنها نمى پذیرد، تا سر سوزنى از مجازاتشان بکاهد. بعضى از این مجازات ها مادّى و برخى جنبه معنوى دارد، لذا مى فرماید: «آنها با مشاهده عذاب الهى پشیمان مى شوند، ولى فایده ندارد و برخی از اظهار ندامت، که مایه رسوایى بیشتر در برابر رقیبان مجرم یا پیروانشان مى شود، خوددارى مى کنند» (وَ أَسَرُّوا النَّدامَةَ لَمّا رَأَوُا الْعَذابَ). آیا خداوند در برابر ستمکاران هم با عدالت برخورد می کند؟ پس از آن، تأکید مى کند: «با همه این احوال، در میان آنها به عدالت داورى مى شود، و ظلم و ستمى درباره آنان نخواهد شد» (وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ وَ هُمْ لایُظْلَمُونَ). این جمله تأکیدى است بر روش قرآن در همه جا، در زمینه مجازات و عدالت، زیرا تأکیدهاى آیه گذشته در زمینه مجازات، ممکن است این توهّم را براى افراد غافل به وجود آورد که: مسأله انتقام جویى در کار است، لذا قرآن نخست مى گوید: داورى میان آنها با عدالت مى شود، و باز تأکید مى کند که: ظلم و ستمى بر آنها نخواهد رفت. سپس براى این که مردم این وعده ها و تهدیدهاى الهى را به شوخى نگیرند، و فکر نکنند خداوند از انجام اینها عاجز است، اضافه مى کند: «آگاه باشید! آنچه در آسمان ها و زمین است از آنِ خدا است» (أَلا إِنَّ لِلّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ الأَرْضِ). مالکیت و حکومت او تمام جهان هستى را فرا گرفته، و هیچ کس نمى تواند از کشور او بیرون رود و یا او را از مجازات باز دارد. و به عنوان هشدار اعلام مى کند: «آگاه باشید! وعده خداوند در مورد مجازات مجرمان حق است، هر چند بسیارى از مردم که ناآگاهى، سایه شوم بر روانشان افکنده این حقیقت را نمى دانند» (أَلا إِنَّ وَعْدَ اللّهِ حَقٌّ وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لایَعْلَمُونَ). در آخرین آیه مورد بحث نیز، تأکید مجددى روى همین مسأله حیاتى است مى گوید: «خداوند است که زنده مى کند، و او است که مى میراند» (هُوَ یُحْیی وَ یُمیتُ). بنابراین، هم توانایی بر مرگ و میراندن بندگان دارد، و هم زنده کردن آنها براى دادگاه «رستاخیز». «و سرانجام همه شما به سوى او باز مى گردید» (وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ). و پاداش همه اعمال خویش را در آنجا خواهید یافت. منبع:فارس